Asistenčné služby v havarijnom poistení

Súčasťou havarijného poistenia sú aj asistenčné služby, prostredníctvom ktorých vám vaša poisťovňa môže pomôcť vyriešiť mnohé problémy a komplikácie s vaším autom. Klientom sú dostupné nonstop, teda 24 hodín denne, každý deň v týždni. Môžu vám poskytnúť nasledovné služby:

  • výmena defektu,
  • odtiahnutie vozidla do najbližšieho servisu,
  • úschova nepojazdného auta,
  • repatriácia, vyprostenie vozidla z ťažko dostupného terénu,
  • oprava automobilu na mieste pri poškodení prírodným živlom, divou zverou, vandalmi alebo inej poruche,
  • zabezpečenie náhradného ubytovania,
  • zapožičanie náhradného vozidla,
  • pomoc pri vybitej batérií, zamrznutí alebo minutí paliva,
  • právna asistencia.

Vždy si overte, na čo máte nárok

Rozsah asistenčných služieb je v každej poisťovni nastavený inak. Preto si vždy overte, na čo všetko máte nárok v rámci vášho havarijného poistenia. Rozsah poskytovanej pomoci a asistencia sa môže líšiť aj v závislosti od jednotlivých variantov havarijnej poistky. Spravidla tie vyššie varianty zahŕňajú asistenčné služby v širšom rozsahu.

Rovnako je dobré sa dopredu oboznámiť s tým, ktoré z poskytovaných služieb sú zastrešované priamo asistenčnou službou poisťovne a ktoré poskytuje asistenčná spoločnosť. Tie typy pomoci, ktoré klientovi poskytuje asistenčná spoločnosť musí spravidla klient aj uhradiť. Poisťovňa len zastrešuje sprostredkovanie potrebných služieb a asistencie.