Aktuality z poisťovníctva a motorizmu

Amazon má novinku, chce predávať aj autá

20.11.2023

Viete si predstaviť, že by ste si auto kúpili rovnakým spôsobom ako napríklad kozmetiku či knihy, teda kompletne cez internet? Bez toho, aby ste museli chodiť priamo do showroomu či autobazáru. Len by ste navštívili internetovú stránku, pridali auto do košíka rovnako, ako akýkoľvek iný produkt, vybrali si, či vám auto má byť doručené domov alebo k najbližšiemu predajcovi a následne zaplatili. A hotovo, nové vozidlo by bolo vaše. Takto nejako si to predstavuje Amazon, ktorý do svojej ponuky plánuje zaradiť automobily od značky Hyundai. Najskôr si online nákup auta budú môcť vyskúšať zákazníci z Ameriky, no je je vylúčené, že internetový gigant bude s touto službou onedlho expandovať aj do ostatných častí sveta.

Jednoznačne ide o veľmi pohodlný proces nákupu nového automobilu, otázne však je, či sa osvedčí. Nie je známe, či zákazníci budú môcť absolvovať testovaciu jazdu, alebo si obzrieť model predtým, než si ho kúpia. A to môže byť pri predaji nových vozidiel kameňom úrazu. O pripravovanej novinke je zatiaľ málo informácií a preto je ešte skoro na akékoľvek prognózy. Až realita ukáže, či ide o dobrý nápad alebo nie.

Nóri si už auto značky Hyundai so spaľovacím motorom nekúpia. Viete prečo?

27.12.2022

Kórejská automobilka Hyundai je v Nórsku veľmi populárna a preto môžete na nórských cestách stretnúť veľa vozidiel od tejto značky. Klasické autá so spaľovacím motorom pomenej, pretože nórski motoristi majú záujem hlavne o elektromobily. Dokonca až do takej miery, že e-autá tvoria 93 % z celkového predaja Hyundai v tejto severskej krajine. Preto sa táto automobilka rozhodla pre zaujímavý krok. Od nového roka bude v Nórsku predávať iba autá jazdiace na elektrinu. Klasické autá vužívajúce na benzín v krajine polárnej žiary nepredáva už vyše dvoch rokov, tentokrát zo svojho nórskeho portfólia odstráni hybridné vozidlá. Vzhľadom na to, že sa pre toto rozhodnutie rozhodla iba pri tejto jednej krajine sa nepredpokladá, že by malo ísť o zle rozhodnutie. Šoféri v Nórsku uprednostňujú elektromobily viac, než akékoľvek iné autá. Na nórskom automobilom trhu vozidlá jazdiace na elektrinu jednoznačne dominujú, ich predaj dokonca prevýšil až 80 %. Ostáva len dúfať, že sa postupne tento typ vozidiel stane ešte dostupnejším a ostatné krajiny tak môžu severanov nasledovať.

Značka Maybach je na trhu už 100 rokov

(27.10.2021)

Automobilová značka Maybatch je dnes súčasťou automobilky Mercedes, v rámci ktorej sa zameriava na výrobu luxusnejších verzií štandardných modelov. Síce už nejde o samostatného výrobcu automobilov, tento rok oslavuje významné jubileum. Pred sto rokmi uviedla Maybatch na trh svoje prvé auto, model, ktorý dostal pomenovanie W3.

Značka svoje sté narodeniny oslavuje veľkolepo, a to uvedením Edition 100, teda špeciálnej edície modelov Mercedes-Maybach S a Mercedes-Maybach GLS. Z každého z týchto modelov bude vyrobených iba 100 kusov v exkluzívnom prevedení.  Modely z tejto edície majú ručne lakovanú karosériu v strieborno-modrom odtieni. Disky majú tieto modely v šedej farbe a sedadlá sú čalúnené bielou kožou. Objednávky na vozidlá zo špeciálnej edície začne automobilka prijímať onedlho a automobily k novým majiteľom dorazia na začiatku budúceho roka. Pri tejto príležitosti sú k dispozícií aj špeciálne poháre na šampanské a luxusné lakované pero, doplnené diamantami v rovnakej farbe, ako je karoséria.

Škoda Fabia Combi oslavuje 20 rokov

(25.9.2020)

Kto by nepoznal legendárnu Škodu Fabiu Combi? Státisíce kusov tohto modelu stále brázdia po slovenských aj českých cestách. Úplne prvýkrát bolo toto auto predstavené v roku 2000 a odvtedy boli vyrobené až tri generácie tohto automobilu. Prvá generácia sa vyrábala od roku 2000 do 2007. Druhá generácia na seba upriamila pozornosť atypickým a kontroverzným dizajnom a mnohí motoristi na toto auto zanevreli. To napravila až tretia generácia, ktorá viac pripomína tú prvú.

20 rokov sa Škoda Fabia Combi tešila veľkej obľube a paradoxne po oslave svojich druhých okrúhlych narodením mala byť stiahnutá z trhu. Jej nástupcom mal byť moderný crossover. Prišla však vlna nevôle a nesúhlasu zo strany motoristov. Legendárna škodovka sa tak pre veľký záujem dočká aj štvrtej generácie. Doteraz sa vyrobilo viac než 1,5 milióna kusov tohto modelu a vyzerá to tak, že na malý záujem sa automobilka sťažovať nemôže a to aj napriek tomu, že v Európe sú čoraz viac populárne SUV.

Slovenským aj českým motoristom sa tento model osvedčil ako spoľahlivé a cenovo dostupné auto. Preto určite mnohých poteší, že sa dočkáme aj ďalšej a modernejšej generácie tohto modelu. Ostáva len dúfať, že sa opäť dočkáme kvalitného auta vhodného pre širokú skupinu užívateľov.

Skončí automobilka Lada na európskom trhu?

(24.4.2019)

Osud ruského automobilového výrobcu Lada je na európskom trhu otázny. Dôvodom sú emisné štandardy, podľa ktorých sa flotilové emisie CO2 majú znížiť na úroveň 95 g/km. Takéto opatrenie môže viacerým výrobcom automobilov spôsobiť problémy, pričom za ich nedodržanie hrozia vysoké pokuty. Za účelom zníženia emisných hodnôt pridávajú výrobcovia do svojej ponuky automobilov aj elektrické alebo hybridné modely. Zaradenie takýchto modelov do portfólia následne zníži priemernú hodnotu CO2 v tabuľkách, ktoré sa predkladajú Európskej komisii. Lada však v súčasnosti žiadny takýto automobil nevyrába a jeho prípadný vývoj a zaradenie do výroby by trvalo nejaký čas. Do zavedenia nových noriem to Lada pravdepodobne nestihne. Kvôli aktivácii prísnejších enviromentálnych  štandardov bude musieť tento ruský automobilový výrobca opustiť európske trhy. Do budúcna však chce pripraviť novú globálnu stratégiu a vrátiť sa do európskych krajín s novými partnermi. Lada sa chci najskôr stiahnuť z nemeckého, maďarského, rakúskeho, bulharského a litovského trhu. Slovenské zastúpenie tejto automobilke zatiaľ nevydalo oficiálne vyhlásenie.

Záujem Slovákov o SUV stále rastie

(24.2.2018)

Športovo-úžitkové autá sa tešia čoraz väčšej obľube nie len vo svete a v okolitých krajinách, ale aj u nás na Slovensku. Výraznou prednosťou týchto vozidiel je veľký vnútorný priestor, ktorý využijú nie len rodiny s deťmi, ale aj vodiči, ktorí prepravujú veľký náklad. Ďalšou pomerne atraktívnou výhodou a je vyvýšený posed, ktorý vodičom poskytuje lepší rozhľad po vozovke a v neposlednom rade sú automobily SUV vybavené pohonom na všetkých štyroch kolesách. Preto nie je prekvapujúce, že záujem o tento typ automobilov vzrástol v minulom roku až o 43 %, kedy počet inzerátov predávajúcich jazdené SUV presiahol počet 580 tisíc. Slováci majú tiež záujem o autá typu kombi a hatchbag, zatiaľ čo dopyt po pick-upoch výrazne klesol.

Rovnako rastie aj záujem o ostatné vozidlá s pohonom všetkých štyroch kolies a tiež aj o automobily s automatickou prevodovkou. Taktiež vzrástla aj popularita vozidiel, ktoré sú vybavené tempo matom. Zo štatistík vo všeobecnosti vyplýva, že Slováci preferujú najmä komfortnejšie modely áut s vyšším stupňom výbavy. Či už kupujete nové či jazdené auto, netreba zabúdať ani na havarijné poistenie, ktoré vás po nehode ochráni pred nečakanými výdavkami a administratívnymi komplikáciami. Havarijné poistenie si môžete jednoducho uzatvoriť aj online. Na stránke Netfinancie.sk nájdete aj špeciálnu kalkulačku, ktorá vám porovná ponuky všetkých poisťovní. Stačí si už len vybrať tú, ktorá vám najviac vyhovuje.

Najbezpečnejšie autá roku 2014

(16.2.2015)

Stojíte pred kúpou nového vozidla a neviete sa rozhodnúť? Okrem ceny a spotreby vás určite pri novom aute zaujíma aj jeho celková bezpečnosť. Pozrite si teda výsledky bezpečnostného konzorcia Euro NCAP a ich TOP5 najbezpečnejších áut za rok 2014.

Donedávna ste mohli s privezeným vozidlom z cudziny jazdiť buď s pôvodnou značkou krajiny, v ktorej ste ho kúpili alebo ste ho museli dať kompletne prerobiť, čo nebolo najlacnejšie. Keďže ani jedna z možností nebola najideálnejšia, mnohí vodiči volili radšej tzv. pirátske jazdenie, teda šoférovanie na čierno. Podobné problémy neriešilo len Slovensko, ale aj Poľsko či Litva. Práve v týchto spomínaných krajinách sa odohral prípad, ktorý sa dostal až na Európsky súdny dvor. Nakoľko nie je možné dokázať negatívny dopad na bezpečnosť dopravy v závislosti od umiestnenia riadiacich prvkov vo vozidle, súdny dvor napokon povolil tak pravostranné riadenie, ako aj registráciu takýchto vozidiel. A keďže sú všetky rozhodnutia na úrovni EÚ nadradené národným predpisom, toto rozhodnutie platí aj pre Slovenskú republiku. Viacerí odborníci aj napriek tomu tvrdia, že isté riziko z hľadiska bezpečnosti tu existuje a preto treba dbať na zvýšenú opatrnosť.

Registrácia áut s pravostranným riadením je možná už aj na Slovensku

(8.8.2014)

Ak ste si doviezli zo zahraničia vozidlo, ktoré má riadenie na pravej strane, nemusíte mať starosti ohľadom jeho registrácie. Podľa rozhodnutia, ktoré urobil Európsky súdny dvor, môžu byť takéto vozidlá registrované vo všetkých členských krajinách Európskej únie rovnako, ako tie s bežným, ľavostranným riadením.

Tzv. crashtestom, údajne najprísnejším v celej doterajšej histórii, bolo podrobených celkovo až 16 nových áut. Najväčšou hviezdou bola nová Škoda Fabia, ktorej sa v triede „mini“ podarilo ako jedinej z trinástich testovaných modelov získať plný počet hviezd. Nový Opel Corsa, Renault Twingo či Smart ForFour sa napokon museli uspokojiť len so štyrmi hviezdičkami. Čínsky MG 3 či Suzuki Celerio získali ešte menej, a to tri hviezdičky. Fabii pomohol ku získaniu hviezd najmä systém autonómneho brzdenia, za to však v kategórii ochrany dospelých cestujúcich, detí a chodcov ani zďaleka tak nehviezdila. V tejto kategórii ju bezkonkurenčne porazil Ford Tourneo. V kategórii vanov exceloval Volkswagen Gold Sportsvan, ktorý však zasa zlyhal v ochrane chodcov. Spomedzi SUV vyšiel ako najlepšie hodnotený Land Rover Discovery Sport a hneď za ním Mercedes-Benz GLA. Ten istý Mercedes získal aj zlato v rámci veľkých rodinných áut. Bez ohľadu na triedu vozidla a jeho značku sa odborníci z Euro NCAP zhodujú v názore, že sú to práve preventívne systémy, ktoré sú tým najdôležitejším prvkom zachraňujúcim životy. Ak sa preto rozhodujete, ktoré vozidlo kúpiť, určite sa oplatí zainvestovať do takého, ktorý tento systém má.

Chráňte sa pred defektom!

(24.9.2013)

Stalo sa vám už, že ste si poškodil pneumatiky vášho auta na verejných vozovkách plných výtlkov? Ak sa chcete podobným situáciám vyvarovať, máme pre vás riešenie – je ním nové poistenie pneumatík!

Poistenie pneumatík je zatiaľ určené len pre vodičov bežných automobilov, teda pre pneumatiky na autá do 3,5 tony. Tí vodiči, ktorí si uzatvoria poistenie pneumatík získajú non stop asistenčné služby, v rámci ktorých im bude opravená poškodená pneumatika na mieste, príp. vymenená za rezervnú. V prípadoch, kedy nie je možné pneumatiku opraviť či vymeniť, bude vodičovi s poistením pneumatík poskytnuté odtiahnutie vozidla do najbližšieho pneuservisu.

Či už dostanete bežný defekt alebo prerazíte pneumatiku v dôsledku zlého stavu komunikácie, alebo sa vám pneumatika zničí pri dopravnej nehode alebo ju zničí vandal – poistenie pneumatík vám zabezpečí, že vaše vozidlo bude opravené v takmer okamžite! Už žiadne čakanie, už žiadne objednávanie sa do pneuservisov či zdĺhavé vymieňanie pneumatík na kraji vozovky!

Objektívna zodpovednosť už v platnosti!

(21.11.2012)

Od 1. júla 2012 platí novela zákona o premávke, ktorá zavádza objektívnu zodpovednosť. V praxi to znamená, že ak je zaznamenaný priestupok, pokuta bude vymáhaná od majiteľa vozidla, nie jeho vodiča. Ak majiteľ nebude schopný označiť skutočného vinníka, bude musieť pokutu zaplatiť sám. Dôležité je si však uvedomiť, že subjektívna zodpovednosť zostáva aj naďalej v platnosti, čo znamená, že polícia bude aj naďalej udeľovať blokové pokuty cestným previnilcom.

Kým sadzobník pre subjektívnu zodpovednosť zostáva bez zmien, novela zákona zaviedla pre objektívnu zodpovednosť nové sadzby. Tie sú vyššie než boli doposiaľ.

Porovnanie pokút za prekročenie povolenej rýchlosti
  Objektívna zodpovednosť Subjektívna zodpovednosť
V obci Mimo obce V obci Mimo obce
6 – 10 km/h 15 € -- 10 € --
11 – 15 km/h 39 € 30 € 30 € 20 €
16 – 20 km/h 66 € 42 € 60 € 30 €
21 – 25 km/h 96 € 66 € 100 € 40 €
26 – 30 km/h 141 € 99 € 130 € 60 €
31 – 35 km/h 201 € 162 € 150 € 100 €
36 – 40 km/h 270 € 201 € 200 € 150 €
41 – 45 km/h 342 € 270 € Správne konanie 200 €
46 – 50 km/h 402 € 342 € 280 €
51 – 55 km/h 471 € 402 € Správne konanie
56 – 60 km/h 540 € 471 €
61 – 65 km/h 600 € 540 €
66 – 70 km/h 699 € 600 €
71 – 75 km/h 798 € * 699 €
viac ako 75 km/h -- 798 €
* viac ako 70 km/h
Zdroj: PZ SR