Aktuality z poisťovníctva a motorizmu

Záujem Slovákov o SUV stále rastie

Športovo-úžitkové autá sa tešia čoraz väčšej obľube nie len vo svete a v okolitých krajinách, ale aj u nás na Slovensku. Výraznou prednosťou týchto vozidiel je veľký vnútorný priestor, ktorý využijú nie len rodiny s deťmi, ale aj vodiči, ktorí prepravujú veľký náklad. Ďalšou pomerne atraktívnou výhodou a je vyvýšený posed, ktorý vodičom poskytuje lepší rozhľad po vozovke a v neposlednom rade sú automobily SUV vybavené pohonom na všetkých štyroch kolesách. Preto nie je prekvapujúce, že záujem o tento typ automobilov vzrástol v minulom roku až o 43 %, kedy počet inzerátov predávajúcich jazdené SUV presiahol počet 580 tisíc. Slováci majú tiež záujem o autá typu kombi a hatchbag, zatiaľ čo dopyt po pick-upoch výrazne klesol.

Rovnako rastie aj záujem o ostatné vozidlá s pohonom všetkých štyroch kolies a tiež aj o automobily s automatickou prevodovkou. Taktiež vzrástla aj popularita vozidiel, ktoré sú vybavené tempo matom. Zo štatistík vo všeobecnosti vyplýva, že Slováci preferujú najmä komfortnejšie modely áut s vyšším stupňom výbavy. Či už kupujete nové či jazdené auto, netreba zabúdať ani na havarijné poistenie, ktoré vás po nehode ochráni pred nečakanými výdavkami a administratívnymi komplikáciami. Havarijné poistenie si môžete jednoducho uzatvoriť aj online. Na stránke Netfinancie.sk nájdete aj špeciálnu kalkulačku, ktorá vám porovná ponuky všetkých poisťovní. Stačí si už len vybrať tú, ktorá vám najviac vyhovuje.

Najbezpečnejšie autá roku 2014

(16.2.2015)

Stojíte pred kúpou nového vozidla a neviete sa rozhodnúť? Okrem ceny a spotreby vás určite pri novom aute zaujíma aj jeho celková bezpečnosť. Pozrite si teda výsledky bezpečnostného konzorcia Euro NCAP a ich TOP5 najbezpečnejších áut za rok 2014.

Donedávna ste mohli s privezeným vozidlom z cudziny jazdiť buď s pôvodnou značkou krajiny, v ktorej ste ho kúpili alebo ste ho museli dať kompletne prerobiť, čo nebolo najlacnejšie. Keďže ani jedna z možností nebola najideálnejšia, mnohí vodiči volili radšej tzv. pirátske jazdenie, teda šoférovanie na čierno. Podobné problémy neriešilo len Slovensko, ale aj Poľsko či Litva. Práve v týchto spomínaných krajinách sa odohral prípad, ktorý sa dostal až na Európsky súdny dvor. Nakoľko nie je možné dokázať negatívny dopad na bezpečnosť dopravy v závislosti od umiestnenia riadiacich prvkov vo vozidle, súdny dvor napokon povolil tak pravostranné riadenie, ako aj registráciu takýchto vozidiel. A keďže sú všetky rozhodnutia na úrovni EÚ nadradené národným predpisom, toto rozhodnutie platí aj pre Slovenskú republiku. Viacerí odborníci aj napriek tomu tvrdia, že isté riziko z hľadiska bezpečnosti tu existuje a preto treba dbať na zvýšenú opatrnosť.

Registrácia áut s pravostranným riadením je možná už aj na Slovensku

(8.8.2014)

Ak ste si doviezli zo zahraničia vozidlo, ktoré má riadenie na pravej strane, nemusíte mať starosti ohľadom jeho registrácie. Podľa rozhodnutia, ktoré urobil Európsky súdny dvor, môžu byť takéto vozidlá registrované vo všetkých členských krajinách Európskej únie rovnako, ako tie s bežným, ľavostranným riadením.

Tzv. crashtestom, údajne najprísnejším v celej doterajšej histórii, bolo podrobených celkovo až 16 nových áut. Najväčšou hviezdou bola nová Škoda Fabia, ktorej sa v triede „mini“ podarilo ako jedinej z trinástich testovaných modelov získať plný počet hviezd. Nový Opel Corsa, Renault Twingo či Smart ForFour sa napokon museli uspokojiť len so štyrmi hviezdičkami. Čínsky MG 3 či Suzuki Celerio získali ešte menej, a to tri hviezdičky. Fabii pomohol ku získaniu hviezd najmä systém autonómneho brzdenia, za to však v kategórii ochrany dospelých cestujúcich, detí a chodcov ani zďaleka tak nehviezdila. V tejto kategórii ju bezkonkurenčne porazil Ford Tourneo. V kategórii vanov exceloval Volkswagen Gold Sportsvan, ktorý však zasa zlyhal v ochrane chodcov. Spomedzi SUV vyšiel ako najlepšie hodnotený Land Rover Discovery Sport a hneď za ním Mercedes-Benz GLA. Ten istý Mercedes získal aj zlato v rámci veľkých rodinných áut. Bez ohľadu na triedu vozidla a jeho značku sa odborníci z Euro NCAP zhodujú v názore, že sú to práve preventívne systémy, ktoré sú tým najdôležitejším prvkom zachraňujúcim životy. Ak sa preto rozhodujete, ktoré vozidlo kúpiť, určite sa oplatí zainvestovať do takého, ktorý tento systém má.

Chráňte sa pred defektom!

(24.9.2013)

Stalo sa vám už, že ste si poškodil pneumatiky vášho auta na verejných vozovkách plných výtlkov? Ak sa chcete podobným situáciám vyvarovať, máme pre vás riešenie – je ním nové poistenie pneumatík!

Poistenie pneumatík je zatiaľ určené len pre vodičov bežných automobilov, teda pre pneumatiky na autá do 3,5 tony. Tí vodiči, ktorí si uzatvoria poistenie pneumatík získajú non stop asistenčné služby, v rámci ktorých im bude opravená poškodená pneumatika na mieste, príp. vymenená za rezervnú. V prípadoch, kedy nie je možné pneumatiku opraviť či vymeniť, bude vodičovi s poistením pneumatík poskytnuté odtiahnutie vozidla do najbližšieho pneuservisu.

Či už dostanete bežný defekt alebo prerazíte pneumatiku v dôsledku zlého stavu komunikácie, alebo sa vám pneumatika zničí pri dopravnej nehode alebo ju zničí vandal – poistenie pneumatík vám zabezpečí, že vaše vozidlo bude opravené v takmer okamžite! Už žiadne čakanie, už žiadne objednávanie sa do pneuservisov či zdĺhavé vymieňanie pneumatík na kraji vozovky!

Objektívna zodpovednosť už v platnosti!

(21.11.2012)

Od 1. júla 2012 platí novela zákona o premávke, ktorá zavádza objektívnu zodpovednosť. V praxi to znamená, že ak je zaznamenaný priestupok, pokuta bude vymáhaná od majiteľa vozidla, nie jeho vodiča. Ak majiteľ nebude schopný označiť skutočného vinníka, bude musieť pokutu zaplatiť sám. Dôležité je si však uvedomiť, že subjektívna zodpovednosť zostáva aj naďalej v platnosti, čo znamená, že polícia bude aj naďalej udeľovať blokové pokuty cestným previnilcom.

Kým sadzobník pre subjektívnu zodpovednosť zostáva bez zmien, novela zákona zaviedla pre objektívnu zodpovednosť nové sadzby. Tie sú vyššie než boli doposiaľ.

Porovnanie pokút za prekročenie povolenej rýchlosti
  Objektívna zodpovednosť Subjektívna zodpovednosť
V obci Mimo obce V obci Mimo obce
6 – 10 km/h 15 € -- 10 € --
11 – 15 km/h 39 € 30 € 30 € 20 €
16 – 20 km/h 66 € 42 € 60 € 30 €
21 – 25 km/h 96 € 66 € 100 € 40 €
26 – 30 km/h 141 € 99 € 130 € 60 €
31 – 35 km/h 201 € 162 € 150 € 100 €
36 – 40 km/h 270 € 201 € 200 € 150 €
41 – 45 km/h 342 € 270 € Správne konanie 200 €
46 – 50 km/h 402 € 342 € 280 €
51 – 55 km/h 471 € 402 € Správne konanie
56 – 60 km/h 540 € 471 €
61 – 65 km/h 600 € 540 €
66 – 70 km/h 699 € 600 €
71 – 75 km/h 798 € * 699 €
viac ako 75 km/h -- 798 €
* viac ako 70 km/h
Zdroj: PZ SR